Retourneren en herroepingsrecht
Retourneren
Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je je matras binnen 100 dagen na ontvangst retourneren. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag van het matras terug.
Je kunt hiervan gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
• Je laat ons binnen 100 dagen na ontvangst van het matras weten dat je de koop op afstand ontbindt. Dit doe je door het retour- en annuleringsformulier in te vullen, of door contact op te nemen met onze Klantenservice.
• Het matras is onbeschadigd en in zo oorspronkelijk mogelijke staat. Indien redelijkerwijs mogelijk stuur je het matras in de originele verpakking terug. Bewaar de verpakking dus totdat je zeker bent dat je het niet wilt retourneren.
Let op: Voor maatwerkmatrassen geldt dat het de 100 nachten proefslapen service en het recht op retourneren vervalt wanneer je onjuiste maten aan ons hebt doorgegeven. Controleer dus goed of de maten kloppen wanneer je een bestelling plaatst!
Na ontvangst van het retourformulier neemt één van onze medewerkers contact met je op. Het matras wordt dan bij jou thuis opgehaald. De retourkosten van €55,- per matras zijn voor jouw rekening.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag minus de retourkosten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Herroepingsrecht
De 100 nachten proefslapen service doet niets af aan het wettelijke retourrecht. Na het bestellen van een standaard matras heb je het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit herroepingsrecht geldt niet bij maatwerkmatrassen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien het product beschadigd of vervuild is geraakt kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan verrekenen met het terug te storten bedrag. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
Ons retouradres
Blue Ocean Masters B.V.
Computerweg 1
3821 AA AMERSFOORT
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
100 nachten proefslapen
Klantenservice

Bij het ontwikkelen van het Blue Ocean® matras hebben we gezocht naar een matras waarop de meeste mensen heerlijk kunnen slapen. We verwachten jij dus ook!
Toch kunnen we het voorstellen dat je het spannend vindt om een matras te kopen zónder er even op gelegen te hebben. Daarom mag je het matras van ons 100 nachten uitproberen. Om zeker te weten dat je écht goed slaapt. Bevalt het Blue Ocean® matras dan toch niet? Dan kun je hem in de originele verpakking aan ons retourneren. Je ontvangt dan je aankoopbedrag minus de retourkosten van ons terug.
Veelgestelde vragen
FAQ
Veelgestelde vragen
Algemeen
We horen graag van je! Je kunt direct een vraag stellen via de chatknop of je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier, e-mail of telefoon. Bekijk hiervoor onze contactpagina.
Het is zeker mogelijk om een matras in een afwijkende maat te bestellen. Voor matrassen van minimaal 70 cm breed, maar met net wat andere maten dan een standaard matras, of voor matrassen met één schuine hoek kun je gebruikmaken van de bestelpagina voor maatwerkmatrassen.
Voor matrassen die meerdere schuine hoeken hebben of die aan smaller of korter zijn dan 70cm kun je gebruik maken van dit bestelformulier voor matrassen met afwijkende maten. Wanneer je dit invult sturen we je zo snel mogelijk een offerte.
Natuurlijk is het Blue Ocean® Matras ook verkrijgbaar in standaardmaten, zoals camper en caravan matras 140×200.
Op dit moment leveren we nog geen matrassen met een ronde zijde. Wel onderzoeken we hoe we dit in ons productieproces mee kunnen nemen. Zodra dit mogelijk is zullen we hierover berichten via onze nieuwsbrief en social media.
Je hebt 100 nachten de tijd om proef te slapen. Hier lees je daar meer over: 100 nachten proefslapen.
In een caravan of camper is niet elk matras geschikt. Naast dat er vaak schuine hoeken in caravan en campermatrassen zitten, staat een camper of caravan vaak een deel van het jaar afgesloten in een slecht geventileerde stalling. Dit komt de kwaliteit en hygiëne van je matras niet ten goede.
De Blue Ocean matrassen zijn gemaakt van topkwaliteit koudschuim. Dit ventileert goed, zodat je matras ook in de stalling goed blijft.
Ook zijn onze matrassen op maat gemaakt leverbaar, speciaal voor campers en caravans.
Wij hebben geen showroom om het matras te testen. Om die reden bieden wij 100 nachten proefslapen op al onze matrassen. Zo kun je het matras in je camper of caravan testen. Om zeker te weten dat je écht goed slaapt. Bevalt hij toch niet? Dan kun je hem binnen 100 dagen in de originele verpakking retourneren. Bewaar de verpakking dus goed.
Vind je dat toch nog spannend om een matras online te bestellen? Bezoek ons dan op één van de beurzen waar wij gedurende het jaar staan. Meld je aan voor onze nieuwsbrief (zie aanmeldformulier onderaan deze pagina) en we houden je op de hoogte van de data en locaties.
Een Blue Ocean matras betekent jarenlang comfortabel slapen. Door de topkwaliteit van het koudschuim en het bamboe overtrek gaat het matras tot wel 15 jaar mee.
Het verschil tussen de Blue Ocean matrassen voor campers en caravans zit hem in de dikte. Die voor campers en caravans zijn 17 cm dik en de matrassen voor thuis zijn 23 cm dik. Voor je camper of caravan wil je namelijk een niet te zwaar matras. Een iets dunner matras is voor campers en caravans daarom ideaal.
Daarnaast maken de meeste mensen thuis veel intensiever gebruik van hun matras. Om die reden adviseren we voor thuisgebruik het matras van 23 cm dik.
De Blue Ocean matras voor campers en caravans is standaard 17cm dik. Het medium matras is geschikt voor mensen met een lichaamsgewicht tot 110 kilo. Op de stevige variant slaap je tot een lichaamsgewicht van ongeveer 130 kilo comfortabel.
Voor mensen met een hoger lichaamsgewicht dan 130 kilo adviseren we om een dikker matras aan te schaffen. Bijvoorbeeld 22 cm, wat standaard is voor thuisgebruik. Bij die dikte lig je met ieder gewicht comfortabel. Controleer dan wel of een matras van die dikte ook in het bed van je camper of caravan past.
Het bestellen van een matras met een andere dikte dan 17 cm kan via ons bestelformulier voor afwijkende maten. We sturen je dan kosteloos en vrijblijvend een offerte toe.
Bestellen en retourneren
Je kunt het matras direct betalen via iDEAL, Creditcard of Klarna.
- iDEAL, online betalen via je eigen bank (ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, bunq, Handelsbanken, Knab, Regiobank, Revolut, SNS Bank, Triodos, Van Lanschot.
- Creditcard; wij accepteren EuroCard/MasterCard, Visa en American Express.
- Klarna betaal later; met ‘Betaal later’ van Klarna betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden.
- Klarna Betaal in 3 delen; Betaal achteraf in 3 automatische betalingen.
Voor het leveren van een Blue Ocean matras hebben wij doorgaans 21 dagen nodig vanaf de besteldatum.
Jammer om te horen dat het matras niet bevalt. Je kunt eenvoudig een retouraanvraag doen via onze klantenservice. Meer informatie over retourneren en de voorwaarden vind je op de retourpagina.
Ja, er zijn kosten verbonden aan het retourneren van je matras, namelijk 55 euro per matras. Je kunt eenvoudig een retouraanvraag indienen via het retourformulier. Onze klantenservice neemt dan contact met je op om een afspraak te maken om het matras bij je op te halen. De retourkosten worden in mindering gebracht op je terugbetaling.
Laat een bericht achter via onze chat of contactpagina en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
100 nachten proefslapen
Proefslapen is de manier om te ervaren of het Blue Ocean matras aan al jouw wensen voldoet. Enkele nachten proefslapen is onvoldoende. Jouw lichaam heeft even nodig voordat het gewend is aan het matras. Je moet kunnen ontdekken hoe het ligt, hoe je erop slaapt en hoe je de volgende ochtend wakker wordt. Dat kan het beste in jouw eigen vertrouwde omgeving: de camper of caravan.
De 100 nachten proefslapen start op de dag dat je het Blue Ocean matras in huis ontvangt. Vanaf die datum mag je 100 nachten proefslapen.
Wanneer het Blue Ocean matras jou toch niet bevalt, dan kun je hem onbeschadigd, bij voorkeur in de originele verpakking, aan ons retourneren. Je ontvangt dan het aankoopbedrag minus de retourkosten van 55 euro per matras van ons terug.
Let op: deze regeling geldt niet wanneer je het een maatwerkmatras wilt terugsturen i.v.m. verkeerd doorgegeven maten.
Naast deze retourservice geldt het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen voor onze standaard matrassen.
Je hoeft tijdens de 100 nachten proefslapen niet op de verpakking te slapen. Bewaar het plastic wel. Wil je het matras retourneren, dan kan dit in de originele verpakking.
Klantenservice
Allereerst, wat vervelend om te horen dat je een klacht hebt. We horen graag van je wat er mis is gegaan, zodat we dit kunnen oplossen en ervoor kunnen zorgen dat dit zich in de toekomst niet weer voordoet.
Een klacht indienen kan via het contactformulier op onze website of door een email te sturen aan info@blueoceanmatrassen.nl. Graag in het onderwerpveld vermelden dat het om een klacht gaat.
Vermeld in je klacht duidelijk:
- Over welk product, service of over welk contact met ons je klacht gaat.
- Wanneer klacht is ontstaan.
- Wat er mis is of waar je ontevreden over bent.
- Of dit al opgelost is of hoe je het anders graag opgelost ziet.
Wij zullen zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht reageren.
Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Of je kunt je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.